Nieuw! De duurzame manager
Het geldt in ons cultuurgebied al jaren als een gezonde eigenschap als je er in slaagt om ten koste van je medemens schatrijk te worden. Als je een dief bent van je eigen portemonnee ben je een loser, als je een dief bent van de portemonnee van je buurman, dan ben je talentvol, ondernemend en ambitieus. Maar een nieuwe correctheid waait over de oude wereld: de Duurzaamheids Gedachte. Alle daden van den nieuwen mensch moeten een bijdrage zijn aan de natuur, aan onze planeet, ja, aan de kosmos. Onze kosmos!
En daarom wordt de nieuwe verkoper omgedoopt tot salesmanager en de wereld ingestuurd met het bericht dat zijn product een bijdrage zal zijn voor een schone en betere wereld. Zijn toon is betrouwbaar, hij oogt integer, hij heeft het beste met ons voor. In zijn koffertje zitten uitsluitend spulletjes waarvan de gehele mensheid de vruchten zal plukken. Hij doet dit niet voor het geld. Nee, hij heeft een opdracht in dit leven. Het water wordt weer zuiver als we zijn lampen kopen, de vogels blijven fluiten als we in zijn automerk rijden en we leven nog lang en gelukkig als hij met ons geld mag speculeren. Vertrouw ze niet, het zijn dezelfde oude oplichters maar nu met een nieuw liedje. De boodschap blijft hetzelfde: Koop Onze Waar ! Ik zou zeggen : Mensch, Blijft Alert !